4 Redenen waarom je klanten MDM nodig hebben in 2021

Je bent op vakantie in Frankrijk, genietend van de zon, als je onderbroken wordt door een telefoontje van je werk. Er is een probleem met een app die de medewerkers onlangs geüpdatet hebben, dus ze hebben je hulp nodig om het op te lossen. Als IT admin word je overspoeld met telefoontjes van alle medewerkers en managers om ze te helpen het proces doorlopen. Nou, daar gaat je vakantie.

De ongekende toename van Covid gevallen heeft ertoe geleid dat een grote meerderheid van de werknemers op afstand werkt. Dit kan organisaties zorgen geven als er geen betrouwbare beheer oplossing wordt toegepast. Nu we al halvewege 2021 zijn, is het tijd om de structuur van de beveiliging en het beheer van apparaten in je onderneming opnieuw te evalueren. Hier zijn 5 redenen waarom je klanten in 2021 een MDM-oplossing nodig hebben:

Gemak van beheer

Elektronische toestellen zoals laptops, PC's, mobieltjes, tablets, enz. worden veel gebruikt door bedrijven, ongeacht hun werkterrein. Zelfs een magazijn heeft verschillende robuuste toestellen en scanners. Met de toenemende afhankelijkheid van deze apparaten wordt het voor bedrijven moeilijker om ze te beheren.

MDM (Mobile Device Management) biedt voorzieningen voor het beheer en de beperking van toestellen om het voor IT-beheerders gemakkelijker te maken toestellen te beheren. Apparaten kunnen eenvoudig aangemeld worden via zero-touch enrollment, vooraf goedgekeurde aanmeldingen, Apple Configurator, enz.

Applicatiebeheer zorgt ervoor dat de applicaties van je bedrijf geïnstalleerd, bijgewerkt en beveiligd zijn, ongeacht waar de medewerkers werken.

Kiosk is een andere nuttige functie die MDM's bieden. Bedrijven kunnen hun toestellen vergrendelen voor bepaalde toepassingen en websites. Single-app, multi-app en "digital signage" weergave zijn de meest voorkomende kiosk functionaliteiten die top MDM's bieden.

MDM (Mobile Device Management) maakt de integratie mogelijk van diensten van derden zoals Okta, G-suite (Google Apps), Azure AD, SCCM (Microsoft System Center Configuration Manager) en Apple Business Manager. Android toestellen, vooral robuuste toestellen, kunnen profiteren van de OEMConfig beheermogelijkheid. OEMConfig helpt bij het toevoegen van een scala aan beheerfuncties die apparaat specifiek zijn zoals Zebra handscanners of Honeywell Tablets.

Met MDM's kunnen admins ook toestelconfiguraties instellen. Globale HTTP proxy, APN, VPN, Wi-Fi, e-mail instellingen, certificaten, LDAP, CardDAV , CalDAV enzovoort kunnen geconfigureerd en aan apparaten toegewezen worden. Het bespaart beheerders het gedoe en tijd om elke apparaat handmatig in te stellen.

Het gebruik van groepen maakt het voor grote organisaties gemakkelijker om hun grotere personeelsbestand te beheren. Aangepaste en dynamische groepen voor apparaten en gebruikers maken het beheerproces naadloos voor beheerders. Je kunt aan elke groep verschillende sets van beleidslijnen en beperkingen toekennen.

Meldingen en broadcasts kunnen gebruikt worden om medewerkers via een enkele console op de hoogte te brengen. Meldingen kunnen gebruikt worden om medewerkers te waarschuwen wanneer activiteiten hun dringende aandacht nodig hebben.

Beveiliging

Apparaatbeveiliging en beveiliging van bedrijfsgegevens is een van de belangrijkste redenen waarom je een MDM nodig hebt. De meeste ondernemingen hebben gevoelige gegevens op hun apparaten staan die misbruikt kunnen worden als ze in verkeerde handen vallen.

Apparaatbeveiliging en bescherming van bedrijfsmiddelen kunnen via MDM beheerd worden. De functies voor locatietracering en locatiegeschiedenis helpen beheerders om zoekgeraakte toestellen op te sporen. Functies als remote alarm kunnen helpen om je zoekgeraakte toestellen terug te vinden.

De beveiliging van gegevens kan verbeterd worden door gebruik te maken van door MDM's ondersteunde remote acties. Wissen op afstand kan gebruikt worden om alle gegevens op het toestel te wissen. Verloren modus kan via de MDM console ingeschakeld worden om verloren apparaten te vergrendelen.

Je kunt wachtwoordbeleid instellen om ervoor te zorgen dat de wachtwoorden aan de bedrijfsnormen voldoen en regelmatig worden bijgewerkt. Gegevenssynchronisatie kan geblokkeerd worden om te voorkomen dat bedrijfsgegevens met andere accounts gesynchroniseerd worden. Wi-Fi-beperkingen kunnen gebruikt worden om te voorkomen dat toestellen verbinding maken met ongeoorloofde netwerken. Om er altijd zeker van te zijn dat het toestel verbonden is, kunnen de Wi-Fi-functies afgedwongen worden.

De beveiliging van apparaten wordt versterkt door de beperking van ongeoorloofde inhoud. Het filteren van webinhoud kan gebruikt worden om websites op een zwarte lijst te zetten of ze te whitelisten, zodat alles behalve de goedgekeurde websites geblokkeerd blijft.

Productiviteit

Volgens een Forrester rapport verspillen werknemers minstens 22 minuten per dag aan IT-gerelateerde problemen. De inzet van software voor het beheer van mobiele apparatuur (MDM) kan de tijd verminderen die aan IT-beheerproblemen verloren gaat. Updates van applicaties en software worden regelmatig uitgevoerd met minimale tussenkomst van de gebruiker.

Automatisering van apparaatregistratie en -configuraties kan je IT team een hoop gedoe besparen. Je kunt je nieuwe medewerkers in een paar minuten ingesteld en klaar voor gebruik hebben. Oplossingen voor het beheer van mobiele toestellen integreren met diensten van derden zoals Okta, Azure AD, G-Suite, enz. voor een efficiënter beheerde werkplek.

De beperking van websites en toepassingen kan ervoor zorgen dat de medewerkers geconcentreerd blijven op hun taken. Bestandsbeheer kan gebruikt worden om bestanden van de beheerde toestellen te kopiëren, verplaatsen of verwijderen zonder de werknemer te onderbreken. Het gebruik van oplossingen voor het beheer van mobiele toestellen helpt bij het gebruik van persoonlijke toestellen voor het werk.

BYOD

De bring your own device cultuur is in de meeste bedrijven snel aan het overheersen. Werknemers zijn naar verluidt gelukkiger en efficiënter als ze hun persoonlijke toestellen voor het werk gebruiken. Het gebruik van persoonlijke toestellen vermindert de apparaatkosten voor het bedrijf. Veel gebruikers geven er de voorkeur aan de nieuwste gadgets te gebruiken, en een BYOD opstelling kan je helpen hen te ondersteunen zonder grote uitgave

MDM's maken het mogelijk om toestellen zo te configureren dat persoonlijke en werk kanten gescheiden zijn. Je kunt de overdracht van gegevens tussen deze profielen blokkeren, zodat het werkprofiel onafhankelijk en veilig kan blijven.

BYOD (Bring Your Own Device) cultiveert de groei van apparaatdiversiteit en bedrijven kunnen er hun voordeel mee doen. De meeste werknemers hebben meerdere toestellen die met MDM's (Mobile Device Management)beheerd kunnen worden en voor het werk gebruikt worden. De verschillende besturingssystemen en de flexibiliteit van het werk zullen de productiviteit verhogen zonder de bedrijfsnormen in gevaar te brengen.

Go Mobile-First

Wij helpen onze klanten bij het plannen, implementeren en beheren van hun mobiele apparaten. Ons doel is om een partnerschap met onze klanten te creëren op basis van vertrouwen en transparantie.